Thursday 5 January 2017

4 Langkah Asas Merawat Kulit Bermasalah

Assalammualaikum & Good Morning !!

Ok.. Hari ni shida nak berkongsi 4 langkah asas penjagaan wajah. Apa 4 langkah tu?

Yang pertama semestinya PENCUCI. Kenapa kena guna pencuci? Pencuci kita gunakan untuk menanggalkan segala kotoran yang melekat pada kulit. (extra kalau cuci dengan menggunakan Mary Kay Skinvigorate Brush sebab brush ni mencuci hingga ke dalam pori).

Yang kedua adalah mask. Mask hanya perlu dipakai 2x seminggu sahaja. Ramai yang suka skip part ni. Sel-sel kulit akan mati pada satu-satu masa dan apabila sel kulit dah mati sel tersebut MESTI dibuang. Kita gunakan mask untuk membuang sel kulit mati, menarik semua kotoran yang di dalam pori dan sekaligus menegangkan kulit muka kita.

Yang ketiga ialah freshen Ataupun toner. Ini adalah pasangan wajib untuk mask. Kalau hari yang tak pakai mask boleh terus guna lepas cleanse. Ianya akan menutup semula pori-pori yang terbuka semasa kita menggunakan pencuci dan mask.

Dan yang tetakhir hydrate ataup moisturizer. Berfungsi untuk memberi semula kelembapan kepada kulit.

Tapi pastikan kesesuaian kulit dengan produk yg digunakan. Contoh kalau kulit berminyak mestilah menggunakan regimen oil control.  Kalau salah regimen pun akan menambahkan lagi masalah pada kulit. Ni gambar contoh set penjagaan wajah dari Mary Kay.










Kalau ada yang nak shida consult boleh whatsapp@telegram@sms 013 582 5353.

Tq kepada yang membaca

Perunding Kecantikkan Anda
SHIDAπŸ’•
013 582 5353
Page FB: Shida Beauty-with-MK

No comments:

Post a Comment

Design By MashitahMamat@honeyonnee.com